Sunday, December 20, 2009

career day yg mengecewakan

Hari jumaat aku received sms menjemput untuk datang interview. ooh,
terkejut jugak aku shortlisted dan been invited for the interview
walaupun takde experience specific mcm dlm. JD tu..Disebabkan company
tu company GLC yg gah di Malaysia ni, siapa xnak pegi kan...
Masa disuruh dtg kul 9am, hari sabtu 19/12/09. Hari yg sama company tu
buat career day, maka ramai gila la org walk-in. Kul 9 baru open
lobby, seme org diberi form utk diisi bbrp butiran penting. Sesiapa yg
by invitation dpt form kaler pink, yg walk-in kaler putih. Kemudian,
lps dah submit form yg diisi, kene tunggu nama dipanggil..
Ini la part yg sungguh sungguh mengecewakan aku. Dari pukul 9(8.45
actually), smpi pukul 1, baru la nama aku dipanggil bersama nama org2
lain yg apply under group ICT. Masuk dalam kene tunggu lg, interviewer
gi lunch. Kol 2 baru nk start, tu pun nama aku org no.5, sedangkn org
yg sblm aku dtg walk-in, ada yg dtg pkl 11, mmg x puas hati sungguh
the way those invited one been treated. Then, what's the purpose of
giving us a different colour form? Ada juga yg membebel2 kalu tau kene
tunggu lama mcm ni, xyah dtg pun xpe. In fact ada jugak yg balik psl
dah fade-up dgn process yg ntahpape. Tunggu lama, kene pindah bilik
intvw, mula2 kat atas, then turun bwh, vice versa. Aku punye form
sendiri telah termasuk ke dalam senarai group procurement. Nasib baik
bilik intvw ICT dgn Procurement tu sblh2 je.
Aku dpt masuk intvw kol 4, imagine...7jam menunggu..mmg stupid.
Company gah camni pun x reti nk organize career day? patut la byk
kene kutuk sblm ni...Mentang2 gah, sesuka hati nk buang masa org, tau
la org berebut2 nk keja kat situ..
tp respect la juga masa org lain. ada yg kene cuti, ade yg kene byr OT
kt nursery..dkt 1 hari tau..padahal intvw 30minit je...
Menambahkn sakit ati, tanye aku x baca ke desc. keje tu sblm
apply...xkan x baca kn..mmg le ade yg x fulfill req. tp logic la utk
aku psl aku try my luck, yg korang gi shortlisted aku pasai pa??
x baca ke resume aku sblm shortlist n invite? mcm mana hangpa buat keja?
astaghfirullah halazim....buang masa, pening kepala psl x mkn
nasi..tunggu lama sgt, bdn pun letih..

0 comments: